Ondernemer van de maand

MOVIDA TELECOM timmert aan de weg met innovatieve oplossingen voor mobiel beheer

Share

Gedreven ondernemer Ed Moné vertelt over zijn ervaring, visie en ambities.

Waar staat Movida Telecom voor?

Met ruim 25 jaar ervaring in de pocket is Ed Moné per 1 januari 2018 Movida Telecom gestart. Zijn ervaring met enerzijds de telecom markt en anderszijds de automotive industrie is zijn kracht en onderscheidend vermogen. “Mobiliteit (lees: auto, openbaar vervoer, taxi, fietsen) en telecom komen steeds dichter naar elkaar toe. Ontwikkelingen als Internet of Things, nieuwe technieken en cloud-oplossingen zorgen voor efficiency, gemak en kostenbesparingen”, aldus Moné.

Movida Telecom ontzorgt bedrijven compleet met het beheer, onderhoud en beveiliging van mobiele devices, zoals smartphones, laptops, notebooks en iPads.

Waar komt de merknaam vandaan?

Moné begint enthousiast te vertellen: “De naam Movida Telecom klinkt lekker dynamisch en eigentijds op basis van ‘move’ en ‘telecom’. Dat vonden en vinden we belangrijk.

Maar als je het echte verhaal wilt weten… het zijn de afkortingen van mijn achternaam Mo(né) en de voornamen van mijn kinderen Vi(ncent) en Da(niël). We noemen het een familiebedrijf plus. Mijn vrouw Martina is verantwoordelijk voor de administratie, mijn zoon Vincent is Service Manager en mijn zoon Daniël is IT Manager. Aangevuld met teamleden waar we blindelings op kunnen varen, omdat we al jarenlang samenwerken, zoals John van Sluis en Jeroen Voolstra. Heerlijk om elke dag met elkaar gepassioneerd voor je klanten bezig te zijn.”

Welke producten en diensten levert Movida?

Moné legt uit: “Movida Telecom steunt op drie prominente kernactiviteiten te weten Device Management, Service Management en Expense Management”.

  • Over Device Management:“Deze activiteit betreft het inkopen van apparaten als mobieltjes, laptop of notebook, en het inrichten op maat. Dat wil zeggen met de applicaties die de klant erop wil.”
  • Over Service Management:“Deze activiteit betreft vervanging van apparatuur als het scherm gebroken is of bij diefstal dataopslag in de cloud en het overzetten van data op een nieuw toestel. We maken hiervoor duidelijke afspraken met de klant door middel van SLA’s en KPI’s. Beveiliging en encryptie behoort hier ook onder.”
  • Over Expense Management: “Deze activiteit betreft onder meer het bepalen welke propositie van welke provider voor een bedrijf (in casu onze klantrelaties) het meest gunstige is. Movida Telecom is geheel onafhankelijk en maakt daarom een objectieve keuze. Vervolgens verzorgen wij het inlezen van de belkosten van de klant bij zijn provider en wij vertalen dit terug naar de belkosten van de individuele medewerkers. Deze gegevens worden maandelijks aangeleverd. Kortom, heel transparant, inzichtelijk, gemakkelijk en tijdbesparend voor de klant.”

Wie zijn jullie doelgroepen?

Moné legt uit aan de hand van gedefinieerde klantprofielen: “Die zijn eigenlijk heel divers. Van grote corporates tot en met de ZZP-er. Bij de grotere corporates nemen we veel werk uit handen van de IT-afdeling. Het beheer van mobiele telefoons is namelijk heel bewerkelijk en de ontwikkelingen van smartphones gaan razendsnel. Naast de auto van de zaak, is de keuze van een mobiele telefoon een belangrijke secundaire arbeidsvoorwaarde. ‘Choose your own device’, maar ook ‘Bring you own device’ is aan de orde van de dag. Wij helpen bij het inkopen en/of ontsluiten van de omgeving van de organisatie”.

Hij vertelt verder: “Ook middelgrote organisaties, kleine organisaties en ZZP-ers profiteren van onze kennis en service en schaalvoordelen en zullen daardoor altijd goedkoper en beter uit bij ons zijn.”

Waarom kiezen klanten voor Movida?

Moné zegt hierover: “Wij ontzorgen onze klanten volledig. Bij het maken van de juiste en meest voordelige keuze van de provider, het op maat ontsluiten van de devices, het invullen van cloud-behoeftes, veiligheid en encryptie tot en met het op maat factureren per medewerker. Wij zijn vakidioten, techneuten en – heel fijn voor de klant- vooral pragmatisch en oplossingsgericht.”

Ed Moné van Movida telecom

Hoeveel medewerkers heeft Movida en wat kun je vertellen over jullie organisatiestructuur?

“Movida groep heeft 14 medewerkers. We zijn een modern georganiseerd bedrijf. Vandaag de dag worden organisaties gekenmerkt door een compacte groep van mensen. Die geven op basis van hun individuele expertise in samenwerking kwalitatieve invulling aan de kerncompetenties van een organisatie. Daar omheen tref je een flexibele schil van mensen met aanvullende expertises niet zijnde de “kerncompetenties”. Zo kun je als organisatie groot of klein zijn al naar gelang de behoefte(n) van de klant. Wij hebben bewust gekozen voor deze organisatiestructuur en werken dus samen met diverse partijen. Maak gebruik van de expertise van je samenwerkingspartners. Het is onmogelijk om alles zelf te doen en dat moet je ook niet willen, aldus Moné”.

Moné gaat verder over enkele samenwerkingspartners: “Een van de samenwerkingspartners is Galaxy, die bij ons in hetzelfde bedrijfspand zitten in Lelystad. Zij leggen veilige verbindingen en omgevingen aan en zorgen voor encryptie. Voor voertuigbeveiliging werken we samen met Mobile Red en zo hebben we hebben we meer partijen met wie wij samenwerken.”

Dichtbij de klant vindt Moné uiterst belangrijk: “De eerste overname is een feit. Recentelijk hebben we MDP-inbouwspecialisten overgenomen. Ook gevestigd in Lelystad met een landelijk verspreid netwerk van inbouwspecialisten.  Zij zijn vakspecialist in elektronica en techniek. Zij bouwen apparatuur in o.a. auto’s in van individuele klanten tot grote leasemaatschappijen. Het voordeel van dit gespreide netwerk is dat we ook naar de klant toe kunnen komen.  Dat is gemakkelijk, snel en bespaart tijd en kosten.”

Via welke marketing- en verkoopkanalen benader je nieuwe klanten?

Moné: “Wij willen nieuwe markten aanboren via social media en door een betere performance op onze website. Koude acquisitie besteden we uit. Voor de rest door middel van interviews, vakbladen, presentaties op beurzen en congressen en onze Nieuwsbrief”.

Hoe behoud je bestaande klanten?

Moné is hier heel duidelijk over: “Wij doen zaken met ‘mensen’ en niet met bedrijven. De klanten waarderen ons door de goede service en het persoonlijke contact. Klanten ‘gunnen’ ons de business. Daarmee creëren we loyaliteit. We zijn innovatief met oplossingen. “Nee”, is geen antwoord en denken graag mee met de klant. We zijn harde werkers, vakidioten en kennen geen 9 tot 5 mentaliteit.”

Wat zijn je ambities?

Efficiëntere processen

De gedreven ondernemer Moné gaat er even goed voor zitten: “In ieder geval de beide organisaties Movida Telecom en MDP-inbouwdiensten tot een succes maken. Dit wil ik bereiken door innovatief te zijn in de context van verre integratie en afstemming van telecomexpertise en expertise vanuit de automobielindustrie. Er is veel terreinwinst te boeken door processen nog veel beter op elkaar af te stemmen”.

Innovatie en uitbreiden in het buitenland

De internationale plannen komen ter sprake: “We willen ook uitbreiden naar het buitenland. In eerste instantie naar de UK. Wij werken samen met locale samenwerkingspartners. We hebben een samenwerking met Romex. Zij maken mobiele apps, waarin het onder meer mogelijk is als je gaat rijden, dat je mobiele telefoon automatisch blokkeert. Heel innovatief voor een actueel onderwerp waar we dus goed en practisch invulling aan kunnen geven”.

Moné tot slot over verdere internationalisering van activiteiten: “Vervolgens staan België en Duitsland op de lijst. Wij willen daar dezelfde dienstverlening aanbieden als in Nederland, maar vanwege de andere ‘taal’, ‘cultuur’ gaan we op zoek naar ook lokale organisaties die dezelfde drive en ambitie als wij hebben”.

Ed, dank voor het interview en ik wens je heel veel plezier en succes bij het uitbouwen en innoveren van jouw bedrijf!

Neem ook een kijkje op de website van Movida Telecom

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *