Cursus

Cor Molenaar geeft do’s and don’ts voor ondernemers

Share

De komst van nieuwe toetreders zoals AirBnB, Booking.com, Netflix, Spotify, Trivago of Uber zorgen voor disruptie in de markten. Of het nu om kleding, hotelkamers, muziek of andere producten of diensten gaat. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor jouw producen of diensten als ondernemer? Is het een bedreiging of juist een kans!


Cor Molenaar geeft do’s and don’ts voor ondernemers

Cor Molenaar:  “Je kunt er gebruik van maken zodat je meteen een groter bereik hebt, ook in het buitenland. Je maakt gebruik van hun schaalvoordelen als het om logistieke afhandeling gaat en ze beschikken over goede marketing opties. Gevaar is dat je teveel afhankelijk wordt van deze partijen en ze jou in hun ‘macht’ hebben. Ik ken voorbeelden dat deze grote platformorganisaties een hoger percentage voor jouw hardlopende producten gaan vragen. Zorg daarom dat je daarnaast ook zelf iets opbouwt, samen met andere ondernemers die jouw aanvullen.

Ik geef jullie 5 concrete tips

  1. Samenwerken waardoor er een volledig aanbod geboden wordt. Dit kan door vermelden op de eigen website of verkopen via andere website.
  2. Zorg voor “traffic” naar je bedrijf of website door actief gebruik van social media als Facebook, Twitter of lokale sociale site.
  3. Zorg voor regelmatige communicatie met nieuwbrieven, video’s en “alerts”.
  4. Werk samen met fabrikanten in een platform (MSP, multisided platform). Een fabrikant zorgt voor het aanbod en een winkel/dealer voor de klantcontacten.
  5. In de toekomst komt het niet op verkopen aan maar het faciliteren van koop. Een goed gebruik van technologie als een website en smartphone is essentieel.”

Kom verder luisteren en discussiëren op woensdag 3 oktober en hoor zijn visie over:

  • Wat gebeurt er als Amazon.com in Nederland zijn intrede doet? En wat zijn de ontwikkelingen in het buitenland?
  • Wat staat ons te wachten met internet of things, robotisering, block chain en spraakgestuurde marketing?
  • Wat zijn de fasen van disruptie en hoe ontwikkelt deze zich?
  • Wat is de toekomst van een marketeer, welke skills moet hij/zij hebben?
  • Hoe kan de gevestigde orde zich wapenen en/of op tijd inspelen?
  • Waaruit bestaat het verdienmodel van de nieuwe digitale platformen als Alibaba, Amazon, Booking.com,
  • Netflix  e.d. en welke soorten kunnen we onderscheiden?
  • Hoe gaat de toekomst van winkelen er uitzien offline en online? Digitale versus het oude analoge model.
  • Hoe om te gaan bij fricties van aflevering? De toekomst van ‘in huis’ aflevering
  • Hoe gaan de grote retailers er in de toekomst uitzien?
  • Kortom, mis deze unieke kans niet om de laatste ontwikkelingen te horen en om persoonlijk met Cor Molenaar van gedachten te wisselen.

Prof. Dr. Cor Molenaar is buitengewoon hoogleraar aan de faculteit Bedrijfskunde van de Erasmus Universiteit en auteur van vele boeken, waaronder zijn laatste ‘De kracht van Platformstrategie; het is buigen of barsten’

Profiteer van vroegboekkorting!
Normaal tarief: € 195 excl. BTW. Als je je inschrijft vóór 1 oktober 2018 profiteer je van € 100,- korting en betaal je € 95,- excl. BTW. Gebruik de kortingscode: MKBF2018K

Dit bedrag is inclusief dinerbuffet, netwerkborrel en het boek ‘De kracht van Platformstrategie; het is buigen of barsten’.

Ga naar het boekingsformulier

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *