Share
Laden Evenementen

« All Evenementen

  • Dit event is voorbij.

NIMA Mastercourse Social Selling in de praktijk

2 oktober - 18:00 - 21:00

Share

Voegt u waarde toe aan uw relaties? Verbindt u ongevraagd twee mensen uit uw netwerk als u ervan overtuigd bent dat ze voor elkaar van toegevoegde waarde zijn? Durft u 10% van uw kennis weg te geven, om misschien die andere 90% te mogen factureren? Social selling is het creëren van een persoonlijk merk als salesprofessional, op basis van uw autoriteit en expertise. Mensen doen zaken met mensen. U kunt een klik bewerkstelligen door onderscheidend te acteren richting uw (potentiële) klanten. Door uw online activiteiten en attitude draait u het salesproces om van een Push naar een Pull; mensen raken geïnteresseerd in uw kennis en kunde. En dat brengt resultaat! U wordt top of mind of komt op de shortlist van uw prospect. Leer alles over de B.E.S.T. Social Selling methodiek en de implementatie van Social Selling middels S.T.E.P.S.

De insights uit deze Mastercourse zijn gebaseerd op ervaringen bij tientallen bedrijven in binnen- en buitenland. De avonden worden gevuld met interactieve presentaties en praktische oefeningen waarbij LinkedIn, contentmarketing en – in mindere mate – Twitter centraal staan.

Programma

De classes vinden plaats op dinsdagavond van 18.00 tot 21.00 uur op de volgende data:

11 september 2018 : Social Selling-strategie

Wat is ‘social selling’? Hoe kan ik als salesprofessional gestructureerd met social selling aan de slag en hoe krijg ik mijn organisatie en/of collega’s mee? Deze vragen worden vanavond beantwoord door Richard van der Blom. U leert over de 9 stappen die u kunt meenemen naar uw organisatie en u krijgt uitleg over het BEST-model (Brand, Establish, Support, Transaction)

18 september 2018: Branding

Het ontwikkelen en onderhouden van een sterke Personal Brand is van wezenlijk belang. Dit zal Jan Willem Alphenaar toelichten tijdens deze avond. Maar hoe creëert u zo’n personal brand op LinkedIn, op Twitter of met uw content? Hoe zorgt u ervoor dat mensen u als autoriteit op uw vakgebied gaan zien? Hoe zorgt u ervoor dat uw netwerk weet in welke situatie ze u moeten verbinden met uw doelgroep?

25 september 2018: Content

Contentmarketing is de sleutel om bij een inkoper in beeld te komen. Maar hoe vindt, beoordeelt en cureert u content? Hoe ontwikkelt u zelf content en presenteert u die in (con)verteerbare brokken? Deze avond gaan we aan de slag met content tools, en stelt u een persoonlijke contentkalender op om uw expertise onder de aandacht te brengen, daar waar uw doelgroep zich bevindt. Martijn Holtes (MountainPeaks) zal hier alles over toelichten.

02 oktober 2018: Social Selling in de praktijk

Tijdens deze bijeenkomst deelt Roel Haanappel (UNIT4) zijn ervaringen over de implementatie van Social Selling in een internationale organisatie. Hoe creëert u draagvlak bij de collega’s, hoe rolt u een Social Selling programma uit en aan welke randvoorwaarden moet dat voldoen? Welke tools hebben zij gebruikt en hoe delen zij best practices? Een uitstekend voorbeeld van een succesvolle Social Selling implementatie die iedereen kan vertalen naar zijn eigen organisatie.

09 oktober 2018: Social Selling routing

Tijdens deze laatste bijeenkomst gaan we werken aan uw persoonlijke actieplan ‘social selling’. Gebaseerd op uw voorkeuren en manier van werken gaan we aan de slag met social selling tools en templates, zodat u er iedere dag zo efficiënt mogelijk mee aan de slag kunt. We installeren Sales Navigator (gratis versie), richten deze tool in naar uw wensen en doelgroep en gaan meteen aan de slag. Tevens ontvangt u een Social Selling actieplan dat inmiddels binnen veel organisaties gebruikt wordt met aantoonbare resultaten. Ook vanavond begeleidt Richard van der Blom deze Masterclass.

Na afloop van deze mastercourse ontvangt u als bewijs van deelname een deelnamecertificaat.

Cijfers Social Selling

  • 95% van de inkopers reageert niet meer op koude telefonische acquisitie
  • 75% van de inkopers (B2B) baseert zijn of haar shortlist op online research en referentie
  • Bedrijven die ‘social selling’ strategisch inzetten behalen gemiddeld 50% meer leads
  • 70% van de inkopers (B2B) vindt waardevolle content een voorwaarde om zaken te doen
  • Sales professionals die aan ‘social selling’ doen, worden vier keer zo vaak geïntroduceerd door hun netwerk

5 dinsdagavonden inclusief diners

1.195,00Inschrijven

Geldt alleen voor: Register Marketeers, Senior Marketing Professionals,  Senior Communication Professionals en NIMA Qualified Lecturers

Gegevens

Datum:
2 oktober
Tijd:
18:00 - 21:00
Evenement Categorieën:
,

Organisator

MKB Forum
E-mail:
info@mkbforumenzo.nl
Website:
https://mkbforumenzo.nl/

Locatie

NIMA Amsterdam
Hogehilweg 16
Amsterdam,1101 CDNederland
+ Google Maps
Telefoon:
+31206972535
Website:
https://www.nima.nl/