Share
Laden Evenementen

« All Evenementen

  • Dit evenement is voorbij.

Mastercourse: Social Selling – (2 daagse)

2 april 2019 - 09:00 - 3 april 2019 - 17:00

Share

Social Selling is de strategie waarbij Marketing en Sales samen werken aan het intensiveren van de klantrelatie en het plaveien van de prospectrelatie. Door samen te werken kunnen zij het verschil maken richting veranderend inkoopgedrag. Onderscheidende Personal en Corporate Branding, de juiste content en tools en een verandering in werkwijze dragen bij aan meer leads en meer business.

Voeg jij al waarde toe aan je relaties? Verbind jij ongevraagd twee mensen uit je netwerk als je ervan overtuigd bent dat ze voor elkaar van toegevoegde waarde zijn? Durf jij 10% van je kennis weg te geven, om die andere 90% te mogen factureren? Social Selling is het creëren van een persoonlijk merk als sales- en marketingprofessional, op basis van je autoriteit en expertise. Mensen doen zaken met mensen. Je kunt een klik bewerkstelligen door onderscheidend te acteren richting je (potentiële) klanten. Door je online activiteiten en attitude draai je het salesproces om van een Push naar een Pull; mensen raken geïnteresseerd in jouw kennis en kunde. En dat brengt resultaat! Je wordt top of mind of komt op de shortlist van je prospect.

De insights uit deze Mastercourse zijn gebaseerd op ervaringen bij tientallen bedrijven in binnen- en buitenland. De twee dagen worden gevuld met interactieve presentaties en praktische oefeningen waarbij LinkedIn, sales- en marketingtools, contentmarketing en – in mindere mate – Twitter centraal staan.

Programma dag 1 09.00 – 17.00 uur

  • Social Selling-strategie (door Richard van der Blom)
    Wat is nu exact ‘social selling’? Hoe kan ik als sales- en marketing professional gestructureerd met social selling aan de slag en hoe krijg ik mijn organisatie en collega’s mee? Aan de hand van het BEST-model (Brand, Establish, Support, Transaction) ontvang jij concrete stappen om morgen mee aan de slag te gaan
  • Branding (door Richard van der Blom)
    Het ontwikkelen en onderhouden van een sterke Personal Brand is van wezenlijk belang. Maar hoe creëer je zo’n personal brand op LinkedIn, op Twitter of met je content? Hoe zorg je ervoor dat mensen jou als autoriteit op je vakgebied gaan zien? Hoe zorg je ervoor dat jouw netwerk weet in welke situatie ze je moeten verbinden met je doelgroep?
  • Content (door Martijn Holtes)
    Contentmarketing is de sleutel om bij een inkoper in beeld te komen. Maar hoe vind, beoordeel en cureer je content? Hoe ontwikkel je zelf content en presenteer je die in (con)verteerbare brokken?  We gaan aan de slag met content tools, en stellen een persoonlijk actieplan op om het bereik van jouw content op LinkedIn te vergroten en zodoende jouw expertise onder de aandacht te brengen, daar waar jouw doelgroep zich bevindt.

Programma dag 2 09.00 – 16.00 uur

  • Social Selling in de praktijk (door Roel Haanappel van UNIT4)
    Hoe implementeer je Social Selling nu in jouw organisatie? Waar begin je, hoe krijg je iedereen mee in deze transformatie waarbij Marketing en Sales samen meerwaarde gaan creëren? Roel Haanappel is binnen UNIT 4 verantwoordelijk voor de implementatie en activiteiten op Social Selling gebied. Hij deelt zijn ervaringen, de valkuilen, best practices en laat zien waarom Social Selling binnen UNIT 4 zo succesvol is.
  • Sales Navigator LinkedIn (door Richard van der Blom)
    Met een sterk personal brand en waardevolle content in de aanslag, wordt het tijd om een doelgroep in kaart te brengen. Op welke platformen is je doelgroep actief en hoe vinden we die? Hoe kunnen we op een relevant moment contact leggen? Leer alles over manieren om via LinkedIn (Sales Navigator) leads op te volgen en afspraken te genereren. Ervaar hoe je Twitter kunt inzetten om je prospect ‘digitaal te omsingelen’. Maak ambassadeurs van de professionals in je netwerk.
  • Social Selling routing (door Richard van der Blom)
    Tijd om te gaan werken aan jouw persoonlijke actieplan ‘social selling’. Gebaseerd op jouw voorkeuren en manier van werken gaan we aan de slag met social selling tools en templates, zodat je er iedere dag zo efficiënt mogelijk mee aan de slag kunt. We stellen je KPI’s voor, zodat je je eigen voortgang kunt meten en geven antwoord op alle resterende vragen over social selling.

Wijzigingen in de customer en buyer journey:

  • 95% van de inkopers reageert niet meer op koude telefonische acquisitie
  • 75% van de inkopers (B2B) baseert zijn of haar shortlist op online research en referentie
  • Bedrijven die ‘social selling’ strategisch inzetten behalen gemiddeld 50% meer leads
  • 70% van de inkopers (B2B) vindt waardevolle content een voorwaarde om zaken te doen
  • Sales professionals die aan ‘social selling’ doen, worden vier keer zo vaak geïntroduceerd door hun netwerk
Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA kroeg!
MKB forum tarief:

€1000,00 (ex. BTW)

Normaal tarief:

1.200,00Inschrijven

Geldt alleen voor: Register Marketeers, Senior Marketing Professionals, Senior Communication Professionals, Senior Digital Professionals en NIMA Qualified Lecturers

Gegevens

Begin:
2 april 2019 - 09:00
Einde:
3 april 2019 - 17:00
Evenement Categorieën:
,

Organisator

NIMA
Website:
https://www.nima.nl

Locatie

NIMA Amsterdam
Hogehilweg 16
Amsterdam,1101 CDNederland
+ Google Maps
Telefoon:
+31206972535
Website:
https://www.nima.nl/