Share
Laden Evenementen

« All Evenementen

Masterclass: Pricing

28 september - 09:00 - 17:30

Share

Prijsbeleid; de hoe en wat om strategisch de juiste keuzes te maken

Inclusief lunch, aangeklede netwerkborrel en het boek ‘The Strategy & Tactics of Pricing’ van Nagle & Muller

Spreker Tijs Rotmans is beoordeeld gemiddeld met een 9!

“Hij maakt pricing ‘sexy’. Iedereen zou een masterclass van hem moeten bijwonen om echt bewust te worden van het belang van strategische pricing. Pricing is niet saai, dat wordt meteen duidelijk. Tijs maakt in hele begrijpelijke termen en met tot de verbeelding sprekende voorbeelden duidelijk dat pricing juist leuk is.” Charlotte Gelder – Van Doorne Advocaten; deelnemer Masterclass Pricing september 2016.

Veel managers en marketeers worstelen met het prijsbeleid voor hun product of dienst: ‘Heb ik de juiste prijs gesteld in verhouding tot de concurrentie? Past de prijs bij ons imago? Wat betekent een prijswijziging? En wat is de waarde voor de klant?’ Veel vragen en een ogenschijnlijk eenvoudig antwoord: ‘Versterk uw merkwaarden en uw winst door het juiste prijsbeleid’.

WAT LEVERT DEZE NIMA MASTERCLASS OP?

Prijsbeleid en hoe pak je dat aan? Hoe bepaalt u de waarde voor de klant? Welke pricingconcepten en strategieën zijn er? Welke tactieken kunt u inzetten en met welke psychologische aspecten krijgt u te maken? Tijdens deze NIMA Masterclass neemt Tijs Rotmans u, onder meer aan de hand van literatuur, mee in de wondere wereld van Pricing!

In onderstaande video legt hij uit wat je kunt verwachten:

Programma

09.30 – 09.45 Welkom


  • Doelstelling, literatuur, stellingen en pricing quotes

09.45 – 10.30 Introductie tot Pricing Management

  • Price Management Suite | Scope vakgebied
  • Pricing in de marketingmix
  • Hefboom van prijs op winstgevendheid
  • Verschillen voor pricing in B2C en B2B

10.30 – 11.00 Value Based Pricing / Cost+ Pricing / Competitive Pricing / Market based Pricing

  • Value based segmentatie vs Needs based segmentatie
  • De vraagcurve en het begrip ‘Money left on the table’
  • Psychologische pricingsegmentatie
  • Veel gehanteerde prijsstrategieën
  • Price metrics en price fences

11.00 – 11.15 Break

11.15 – 12.30 Vervolg Value Based Pricing / Cost+ Pricing / Competitive Pricing / Market based Pricing

  • De waarde van een prijsstructuur voor de positionering
  • Productline Pricing / versioning / prijsbundeling
  • Price Partioning
  • Prijs- en waardecommunicatie
  • Bepalen van Customer Value

12.30 – 13.30 LUNCH

13.30 – 14.15 Price setting

  • Het 3C-model – invloed van Customer, Costs en Competition
  • Break-evenanalyse – de rol van marginale kosten en prijselasticiteit bij prijsveranderingen
  • Kortingen in B2C en het begrip price waterfall voor B2B2C

14.15 – 15.00 Behavioral of psychologische Pricing

  • Framing
  • Prospect theorie
  • Odd en Even pricing
  • Prijsperceptiemanagement

15.15 – 15.30 Break

15.30 – 17.00 Specials

  • Ontwikkelingen in online pricing
  • Pricing in de organisatie
  • Pricing en het wettelijke kader

17.00 – 17.30 Wrap up / vragen
17.30 Netwerkborrel

Gegevens

Datum:
28 september
Tijd:
09:00 - 17:30
Evenement Categorieën:
,

Organisator

MKB Forum
E-mail:
info@mkbforumenzo.nl
Website:
https://mkbforumenzo.nl/

Locatie

NIMA Amsterdam
Hogehilweg 16
Amsterdam,1101 CDNederland
+ Google Maps
Telefoon:
+31206972535
Website:
https://www.nima.nl/