Share
Laden Evenementen

« All Evenementen

  • Dit evenement is voorbij.

Masterclass: Het Retailmarketingplan in de praktijk

14 maart 2019 - 09:00 - 17:30

Share

Retailmarketeers werken in een dynamische en hyperconcurrentiële omgeving waarbinnen constant strategische en operationele keuzes gemaakt worden. Daarnaast verschilt retailmarketingplanning grondig van die uit andere sectoren. Zo focust retailmarketing op kortlopende en snel op elkaar volgende campagnes, heeft ze een ontzettende omnichannel benadering, verenigt ze fysiek en online winkelen én telt ze meer product-/marktstrategieën dan welke sector dan ook. Dat zet druk op het marketingteam en vereist – meer dan ooit – een planmatige aanpak. De kwaliteit van het strategisch marketingplan en de operationele marketingplanning heeft grote invloed op de marketingresultaten, bewijst marketingstrateeg Peter Desmyttere in deze masterclass. In één dag en in 7 stappen schetst hij de bouwstenen van een modern retailmarketingplan en verrijkt de masterclass met tal van praktijkvoorbeelden.

Programma

Deel 1: Het strategisch marketingplan

  • Aanbodstrategie: assortiment, merkenbeleid en prijszetting
  • Marktstrategie: doelgroepen, klantbehoeften en marktonderzoek
  • Meerwaarde: SWOT en USP, positionering en waarden/visie/missie
  • Organisatie: verkoopkanalen, marketingteam en marketingpartners
  • Communicatie: communicatiemix, customer journey en budgettering

Deel 2: Het operationeel marketingplan

  • Planning: omnichannel, modules en tools
  • Resultaten: KPI’s, ROI en rapportering

Wat leer je in deze masterclass?

  • Welke componenten horen thuis in een strategisch retailmarketingplan?
  • Hoe kun je als marketeer bijdragen aan businessmodelinnovatie?
  • Welke componenten horen thuis in een operationeel retailmarketingplan?
  • Hoe kun je binnen het retailmarketingteam over de zogenaamde ‘marketingsilo’s’ heen plannen (omnichannel marketing planning)?
  • Technieken om het marketingplan dynamisch te maken (dagelijkse tool)?
  • Hoe zet je het marketingplan in als tool voor evaluatie, analyse en rapportering?

Voor wie is deze masterclass bedoeld?

Deze masterclass is geschikt voor retailmarketeers (zowel uitvoerend als management) die niet langer ad-hoc en re-actief willen werken en die geloven dat een planmatige marketingaanpak zowel hun zelforganisatie als de teamorganisatie verbetert. Na deze masterclass hebben ze een helikopterzicht op moderne marketingplanning en kunnen ze concreet aan de slag binnen hun organisatie dankzij de marketingplan-templates van de spreker.

In de masterclass is een handig werkboek inbegrepen, die als handleiding voor de masterclass wordt gebruikt.

Dit is inclusief lunch en aangeklede netwerkborrel.

MKB forum tarief:

€550,00 (ex. BTW)

Normaal tarief:

750,00Inschrijven

Geldt alleen voor: Register Marketeers, Senior Marketing Professionals, Senior Communication Professionals, Senior Digital Professionals en NIMA Qualified Lecturers

Gegevens

Datum:
14 maart 2019
Tijd:
09:00 - 17:30
Evenement Categorieën:
,

Organisator

NIMA
Website:
https://www.nima.nl

Locatie

NIMA Amsterdam
Hogehilweg 16
Amsterdam,1101 CDNederland
+ Google Maps
Telefoon:
+31206972535
Website:
https://www.nima.nl/