Share
Laden Evenementen

« All Evenementen

  • Dit event is voorbij.

Bootcamp: van Karaktervol Positioneren naar Internal Branding

20 augustus - 09:00 - 22 augustus - 17:30

Share

Van karaktervol positioneren van je merk naar het maken van een businessplan op 1 A4 en aan de slag met internal branding.
Het komt allemaal aan bod in deze driedaagse bootcamp van NIMA met Marck van Eck RM.

Marc van Eck RM, mede-oprichter van Business Openers, is in 2018 beoordeeld met een 8,4!

Programma

Dinsdag 20 augustus 2019: Karaktervol Positioneren

De eerste dag van de bootcamp staat in het teken van het positioneren van je merk en de herkenbaarheid van en het vertrouwen in het merk te versterken.
Het is bekend dat de sterke merken zich van de markt onderscheiden door hun herkenbare merkpersoonlijkheid. Toch slagen er nog maar weinig merken in een authentieke, relevante en bovenal onderscheidende merkpersoonlijkheid te communiceren. Een sterk merk bezit niet alleen functionele kenmerken, maar ook emotionele. Om het functionele niveau te kunnen overstijgen hebben deze merken een merkpersoonlijkheid gebaseerd op een archetype, een oerkarakter. Door een merk duidelijk te positioneren vanuit één karakter versterk je de herkenbaarheid van en het vertrouwen in het merk omdat mensen er onbewust mee bekend zijn.

Woensdag 21 augustus 2019: Businessplan op 1 A4

Meer bereiken door minder te doen. Dát is het geheim van een goed plan. Met de OGSM methode uit de bestseller ‘Businessplan op 1 A4’ wordt je gedwongen te kiezen en te werken vanuit één centrale gedachte die verwoord is in de objective. En dat is precies wat wij op dag twee van de bootcamp gaan doen.

Iedereen heeft plannen, zowel zakelijk als privé. Maar doordat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben, realiseren we onze plannen vaker niet dan wel. Tijdens deze dag leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt! Het is zelfs een plan op 1 A4 (ja, je leest het goed: één A 4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieuze doelstellingen aan concrete activiteiten. De methodiek is wereldwijd bewezen effectief. Vele organisaties werken er al jarenlang mee, zoals de NASA, Procter & Gamble en Coca-Cola.

Donderdag 22 augustus 2019: Internal Branding

Op dag één hebben wij je merk scherp gedefinieerd. Daarna hebben wij met de OGSM methode een plan op 1 A4 gemaakt dat ons van visie naar actie overzet. Nu is het zaak dat wij er op basis van een centrale gedachte er voor zorgen dat het door alle medewerkers dagdagelijks wordt waargemaakt. Wanneer cultuur en merk hetzelfde zijn maakt een bedrijf binnen waar wat het buiten belooft en andersom. Hiermee worden klanten en medewerkers fan. En hierdoor wordt een goed bedrijf een sterk merk!

Tijdens dag drie van de bootcamp doorlopen we de verschillende fases van internal branding en kijken wij naar je merkwaarden, missie en visie en bouwen wij hiermee je merkhuis. Ook kijken wij naar je Brand position en welke je als bedrijf nou eigenlijk zelf wil uitdragen.

Inclusief lunch, afsluitende borrel op de laatste dag en een boekenpakket

MKB forum tarief:
€1200,00 (ex. BTW)

Normaal tarief:

1.400,00Inschrijven

Geldt alleen voor: Register Marketeers, Senior Marketing Professionals, Senior Communication Professionals en NIMA Qualified Lecturers.

Gegevens

Begin:
20 augustus - 09:00
Einde:
22 augustus - 17:30
Evenement Categorieën:
,

Organisator

NIMA
Website:
https://www.nima.nl

Locatie

NIMA Amsterdam
Hogehilweg 16
Amsterdam,1101 CDNederland
+ Google Maps
Telefoon:
+31206972535
Website:
https://www.nima.nl/